Odpowiada za politykę handlową firmy; zarządza działem handlowym, opracowuje strategię i plany sprzedaży oraz nadzoruje ich realizację.
Zadania zawodowe:
opracowywanie, wdrażanie i realizowanie strategii handlowej przedsiębiorstwa; branie udziału w przygotowaniu budżetu przedsiębiorstwa w części dotyczącej działu sprzedaży; ustalanie celów i zadań dla członków zespołu działu handlowego; opracowywanie standardów pracy działu handlowego; kierowanie pracą zespołu handlowców w celu osiągnięcia założonych wyników sprzedaży, w tym: monitorowanie i rozliczanie pracy zespołowej i indywidualnej zespołu handlowców, opracowywanie i zarządzanie motywacyjnym systemem wynagradzania handlowców, szkolenie i nadzorowanie rozwoju podległych pracowników w zakresie umiejętności handlowych; pozyskiwanie nowych klientów oraz budowanie trwałych, dobrych relacji z kluczowymi klientami; nadzorowanie przygotowywania umów z kluczowymi klientami oraz kontrolowanie warunków i realizacji tych umów; podpisywanie umów z klientami, w zakresie posiadanych pełnomocnictw; analizowanie konkurencji i trendów na rynku pod kątem przygotowywania strategii działań sprzedażowych; monitorowanie i badanie rynku, na którym działa przedsiębiorstwo, w tym analizowanie działania konkurencji; tworzenie planów taktycznych i kontrolowanie działań operacyjnych dla działu handlowego; przygotowywanie raportów dla zarządu z wynikami pracy działu; doskonalenie własnych kompetencji; zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska
Dodatkowe zadania zawodowe:
dbanie o pozytywny wizerunek firmy/ organizacji;
branie udziału w konferencjach i spotkaniach branżowych i specjalistycznych.
Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.