Odpowiada za sporządzanie planów (np. produkcyjnych, sprzedażowych) oraz strategii w wybranych obszarach działalności danej organizacji; współpracuje z działem produkcji, sprzedaży, logistyki itp. w zakresie pozyskiwania niezbędnych danych i przekazywania sporządzonych planów.
Zadania zawodowe:
prowadzenie i nadzorowaniem działań związanych z planowaniem oraz opracowywaniem strategii w poszczególnych obszarach działania organizacji np. produkcji lub sprzedaży (zgodnie ze standardami ISO (system zarządzania jakością), SIX Simga (metoda oparta na pozyskaniu jak największej liczby danych w celu wykorzystania ich do osiągnięcia maksymalnej jakości), itp.; opracowywanie planów np. produkcji, sprzedaży oraz kontrolowanie ich realizacji przez analizowanie odpowiednich danych; opracowywanie prognozy przepływów materiałów oraz kontrolowanie ich realizacji; opracowywanie systemu raportów wewnętrznych umożliwiających gromadzenie danych niezbędnych do planowania i raportowania realizacji planów; przygotowywanie danych raportowych dotyczących zapasów, produkcji w toku oraz stanów magazynowych itp.; ocenianie ryzyk i ich wpływu na realizację strategii i planów; opracowywanie korekt planów i strategii na podstawie uzyskanych danych i prognoz; uczestniczenie w opracowywaniu budżetu firmy w zakresie przygotowywanych strategii i planów; współpracowanie z innymi działami firmy w zakresie pozyskiwania danych oraz monitorowania i kontrolowania realizacji planów i strategii; przygotowywania raportów i zestawień dotyczących realizowania planów; zarządzanie działem strategii i planowania; szkolenie i nadzorowanie rozwoju podległych pracowników działu strategii i planowania; doskonalenie kompetencji własnych; kontrolowanie realizacji zadań wykonywanych przez podległych pracowników, motywowanie i rozliczanie pracowników; zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.
Dodatkowe zadania zawodowe:
współpraca z urzędami i organizacjami (np. z urzędami celnymi i patentowymi itp.);
opiniowanie i aktywne uczestnictwo w nowych projektach wdrażanych w firmie (np. dotyczących nowoczesnych systemów oceny wyrobów i usług);
budowanie wizerunku firmy na zewnątrz;
branie udziału w konferencjach i spotkaniach branżowych i specjalistycznych.
Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.