Kieruje działalnością przedsiębiorstwa informatycznego; opracowuje i wdraża strategię i plany krótko-, średnio- i długoterminowe przedsiębiorstwa; odpowiada za realizację celów strategicznych; odpowiada za nadzorowanie legalności wykorzystywanego oprogramowania oraz za zapewnianie bezpieczeństwa systemów informatycznych i informacji w przedsiębiorstwie; zarządza pracownikami przedsiębiorstwa informatycznego.
Zadania zawodowe:
opracowywanie i realizowanie strategii krótko-, średnio- i długoterminowej przedsiębiorstwa informatycznego; opracowanie budżetu przedsiębiorstwa oraz nadzorowanie jego realizacji, w tym kontrolowanie wydatków przedsiębiorstwa zgodnie z założonym budżetem; planowanie, koordynowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstwa związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług informatycznych, w tym instalacji i rozwoju sieci informatycznych, instalacji i serwisowania oprogramowania itp.; ustanawianie procedur operacyjnych i administracyjnych obowiązujących w przedsiębiorstwie, zarządzanie nimi oraz kontrolowanie ich przestrzegania; nadzorowanie efektywnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa i zgodnej ze standardami obowiązującymi w firmie realizacji usług informatycznych; kierowanie bieżącą działalnością przedsiębiorstwa, w tym: nadzorowanie realizowanych projektów informatycznych, planowanie oraz nadzorowanie prac wdrożeniowych, serwisowych i instalacyjnych u klientów, nadzorowanie procesów opracowywania nowych rozwiązań informatycznych i bazodanowych itp.; planowanie i organizowanie pracy w zakresie świadczonych usług, określanie zasad i standardów ich realizacji oraz nadzorowanie ich wykonania; kontrolowanie prawidłowego działania, uaktualniania, bezpieczeństwa i legalności wykorzystywanych programów, baz danych i systemów komputerowych; nadzorowanie procesów monitorowania bezpieczeństwa systemów informatycznych, w tym zapewnianie zgodności z przepisami prawa procedur i innych przepisów wewnętrznych w zakresie ochrony danych i bezpieczeństwa systemów informatycznych przedsiębiorstwa; analizowanie rynku IT i konkurencji; nadzorowanie wprowadzania usprawnień w zakresie wykorzystywanego przez firmę sprzętu informatycznego i oprogramowania; nadzorowanie procesów rekrutacji, zatrudniania, adaptacji zawodowej nowych pracowników i ich zwalniania; motywowanie pracowników, kontrolowanie i ocenianie efektów ich pracy; zapewnianie pracownikom szkoleń zawodowych i nadzorowanie rozwoju zawodowego podległych pracowników w przedsiębiorstwie informatycznym; reprezentowanie przedsiębiorstwa wobec instytucji zewnętrznych; przygotowywanie sprawozdań z działalności przedsiębiorstwa i prezentacji z działalności przedsiębiorstwa informatycznego na potrzeby zarządu i zewnętrznych odbiorców; przestrzeganie zasad etyki zawodowej, bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej w cyberprzestrzeni i zasad zabezpieczania danych wrażliwych, zapewnienie podległemu personelowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa;
uczestniczenie w targach, prezentacjach i konferencjach poświęconych rozwojowi rynku informatycznego.
Sekcja ta obejmuje produkcję i rozpowszechnianie informacji i dóbr kultury, prze...
Sekcja ta obejmuje produkcję i rozpowszechnianie informacji i dóbr kultury, prze...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.