Kierownik domu pomocy społecznej planuje, nadzoruje i koordynuje usługi dla osób w nim przebywających według obowiązującego standardu. Kierownik domu pomocy społecznej opracowuje, wdraża i monitoruje procedury, strategie i standardy usług w celu zapewnienia właściwych warunków bytowych, usług opiekuńczych i wspomagających, jak również poczucia bezpieczeństwa, intymności i prywatności mieszkańców. Koordynuje działania administracyjne w zakresie: planowania budżetu i zarządzania finansami, zapewnienia właściwych warunków eksploatacji bazy technicznej, czuwania nad właściwym obiegiem dokumentów i informacji, kontrolowania jakości wykonania przydzielonych zadań, prowadzenia odpowiedniej polityki kadrowej zgodnej z kwalifikacjami i predyspozycjami psychofizycznymi pracowników. Samodzielnie podejmuje decyzje i ponosi całkowitą odpowiedzialność za zaistniałe zdarzenia, dostosowując bieżącą działalność domu do obowiązujących przepisów i potrzeb mieszkańców. Zadaniem kierownika domu pomocy społecznej jest też współpraca z zewnętrznymi partnerami i tworzenie pozytywnego wizerunku domu.
Zadania zawodowe:
nadzorowanie przestrzegania przepisów BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska i systemu HACCP w domu opieki społecznej; kierowanie i zarządzanie usługami oraz infrastrukturą domu opieki społecznej; zarządzanie zasobami ludzkimi; planowanie i kontrolowanie wydatków budżetowych oraz efektywności wykorzystania zasobów domu; ustalanie zakresu zadań i odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach pracy; rekrutowanie i zatrudnianie pracowników oraz organizowanie szkoleń; nadzorowanie i ocenianie efektywności pracy pracowników; katalogowanie usług opiekuńczych dla mieszkańców domu; monitorowanie i ocenianie zasobów przeznaczonych na świadczenie usług w zakresie zabezpieczenia mieszkańcom potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających; nadzorowanie prawidłowej współpracy z otoczeniem zewnętrznym domu. Do podjęcia pracy w zawodzie kierownika domu pomocy społecznej (w jednostkach samorządu terytorialnego) preferowane jest wykształcenie wyższe drugiego stopnia, co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizacja w zakresie organizacji pomocy społecznej lub studia podyplomowe uwzględniające minimum programowe specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej.
Dodatkowe zadania zawodowe:
.
Sekcja ta obejmuje: - działalność ustawodawczą i wykonawczą prowadzoną przez cen...
Sekcja ta obejmuje: - opiekę zdrowotną prowadzoną przez lekarzy w szpitalach lub...
Sekcja ta obejmuje: - opiekę zdrowotną prowadzoną przez lekarzy w szpitalach lub...
Sekcja ta obejmuje: - opiekę zdrowotną prowadzoną przez lekarzy w szpitalach lub...
Sekcja ta obejmuje: - opiekę zdrowotną prowadzoną przez lekarzy w szpitalach lub...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.