Komponuje zapachy perfum, olejków, kosmetyków, środków czystości oraz preparatów zapachowych do aromatyzowania pomieszczeń, odzieży, mebli i tkanin; opracowuje receptury różnych produktów zapachowych; dobiera kompozycje zapachowe do określonych wyrobów; doradza klientom wybór określonych produktów zgodnie z ich preferencjami i oczekiwaniami.
Zadania zawodowe:
tworzenie i uzupełnianie w laboratoriach chemicznych bazy zapachowej do produkcji perfum i innych substancji zapachowych; określanie składników naturalnych pochodzenia roślinnego (olejki eteryczne z ziół, kwiatów, drewna sandałowego, cedrowego) i zwierzęcego (ambra, piżmo, cybet i kastoreum) oraz syntetycznych; przypisywanie zapachów do określonych klas i w ramach jednej klasy; pozyskiwanie olejków eterycznych i absolutów (skoncentrowanych składników) różnymi metodami: wyciskania, destylacji i ekstrakcji; opracowywanie receptur różnych produktów zapachowych w zależności od ich przeznaczenia; opracowywanie kompozycji zapachowych przy tzw. „organach perfumiarskich”, dobór składników potrzebnych do utworzenia kompozycji, ich nut i akordów; łączenie różnych składników w harmonijną całość metodą prób i błędów; dokonywanie oceny jakości zapachu surowców (np. olejków eterycznych) i innych produktów przy użyciu metod analizy sensorycznej; poznawanie oczekiwań klientów w odniesieniu do produktów zapachowych oraz aromatyzowania dużych przestrzeni: marketów, hoteli, imprez, targów; opracowywanie nowych technologii generowania zapachów; dbałość o przestrzeganie norm dopuszczających zapachy w różnych produktach na rynek; współpraca z różnymi firmami lub z jedną, wybraną firmą (jako tzw. „nos” firmy); współpraca ze specjalistami ds. reklamy i marketingu, projektantami opakowań, flakonów, którzy określają odbiorców zapachu: ich płeć, wiek, osobowość itp.; uczestnictwo w badaniach nad rolą i typami różnych zapachów: pobudzających, ostrzegawczych, relaksujących lub wywołujących nieprzyjemne reakcje; przestrzeganie przepisów prawnych, rozporządzeń i dyrektyw określających możliwość stosowania różnych składników ze względu na bezpieczeństwo dla zdrowia człowieka i ochronę środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
współpraca z domami mody oraz promowanie perfum i innych kosmetyków w salonach firmowych;
kreowanie produktu zapachowego na rynku oraz określanie roli i typu zapachu w kampaniach reklamowych i marketingowych.
Sekcja ta obejmuje: - sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą ...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.