Organizuje i koordynuje pracę zakładowej służby bhp; przygotowuje i przedkłada pracodawcy analizy dotyczące bhp oraz propozycje usunięcia występujących zagrożeń; prowadzi doradztwo w zakresie bhp; współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi i zewnętrznymi organami nadzoru nad warunkami pracy; opiniuje plany, założenia i projekty modernizacji zakładu oraz bierze udział w odbiorach technicznych nowych lub przebudowanych obiektów budowlanych; uczestniczy w ocenie ryzyka zawodowego oraz w dochodzeniach powypadkowych; opiniuje instrukcje wewnątrzzakładowe bhp.
Zadania zawodowe:
- organizowanie i koordynowanie pracy zakładowej służby bhp; - prowadzenie doradztwa w zakresie obowiązujących przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; - współpraca z jednostkami naukowo-badawczymi w zakresie problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie; - współpraca z zewnętrznymi organami nadzoru nad warunkami pracy (Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną, Urzędem Dozoru Technicznego) itd.), a także z zakładowymi organizacjami związkowymi, społeczną inspekcją pracy, służbą zdrowia itd.; - udział w ocenie dokumentacji inwestycyjnych oraz udział w odbiorach technicznych nowo budowanych lub modernizowanych obiektów budowlanych, urządzeń produkcyjnych i innych urządzeń, mających wpływ na warunki bhp; - występowanie z wnioskami dotyczącymi wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w procesach produkcyjnych zakładu; - udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów, ogólnych instrukcji dotyczących bhp oraz opiniowanie instrukcji szczegółowych; - nadzorowanie i prowadzenie systematycznej kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów bhp w zakładzie pracy; - bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń; - przygotowywanie ocen i analiz stanu bhp w zakładzie; - uczestniczenie w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób związanych z warunkami pracy, a także w opracowywaniu wniosków profilaktycznych; - udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego związanego z wykonywaniem określonych prac; - nadzorowanie rejestru wypadków i prawidłowego przechowywania dokumentów z dziedziny bhp; - koordynowanie prac dotyczących profilaktyki w zakresie bhp i popularyzacji problematyki bhp; - odsuwanie od pracy osób, dla których praca na określonym stanowisku jest wzbroniona; - wstrzymywanie pracy maszyn i urządzeń technicznych w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników; - występowanie do kierownictwa zakładu o nagradzanie lub karanie pracowników za przestrzeganie lub nieprzestrzeganie zasad i przepisów bhp.
Dodatkowe zadania zawodowe:
- prowadzenie wszelkich szkoleń z zakresu bhp w ramach posiadanych kwalifikacji zawodowych i uprawnień;
- prowadzenie komórki zajmującej się zagadnieniami ochrony ppoż lub ochrony środowiska.
Sekcja ta obejmuje: - sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą ...
Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.