Specjalista do spraw zarządzania ryzykiem zajmuje się analizą i oceną ryzyka, monitoringiem procesu zarządzania ryzykiem na poziomie biznesowym, jak i całej organizacji (ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka operacyjnego); zarządzaniem ryzykiem w okresie wzrostu lokalnego i globalnego ryzyka; opracowuje rozwiązania i narzędzia wykorzystywane w procesie zarządzania ryzykiem.
Zadania zawodowe:
identyfikowanie kluczowych ryzyk, zarówno na poziomie procesów biznesowych oraz całej organizacji; wypracowywanie skutecznych narzędzi w zakresie zarządzania ryzykiem (diagnozowanie ryzyka, właściwa reakcja na ryzyko, działania prewencyjne oraz kształtujące poziom ryzyka, stała kontrola); wypracowywanie systemu, pozwalającego na skuteczne alokowanie zasobów do zarządzania ryzykiem; wypracowywanie modelu świadomego i zrównoważonego kształtowania profilu ryzyka organizacji oraz wspieranie w wyborze odpowiedniego narzędzia wspierającego proces zarządzania ryzykiem; dokonywanie przeglądu obecnie obowiązujących w organizacji rozwiązań pod kątem ich efektywności i dostosowania do najlepszych praktyk rynkowych uczestniczenie w tworzeniu polityki i procedur z zakresu zarządzania ryzykiem, w tym kształtowanie i realizowanie strategii zarządzania ryzykiem obowiązującej w organizacji oraz wdrażanie systemów monitorowania i raportowania ryzyka oraz działań korygujących; kalkulowanie wskaźników poszczególnych rodzajów ryzyka (rynkowego, kredytowego, kontrahenta, walutowego, płynności); przygotowywanie symulacji i analiz dotyczących poszczególnych rodzajów ryzyka; przygotowywanie analiz ad hoc (pojedyncze badanie określonego zjawiska lub wielkości w danym momencie), na potrzeby zarządzania ryzykiem; wspieranie kierujących organizacją w zakresie zarządzania ryzykiem, tj. identyfikacji, analizy, szacowania lub pomiaru i sterowania ryzykiem; budowanie mechanizmów raportowania i monitorowania ryzyka, wspierających podejmowanie trafnych decyzji w organizacji, w tym sporządzanie raportów i analiz na potrzeby identyfikacji i pomiaru ryzyka; przygotowywanie informacji na potrzeby regulatora, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych; uczestniczenie w tworzeniu standardów, automatyzacji procesów oceny ryzyka; wdrażanie rozwiązań optymalizujących procesy zarządzania ryzykiem; udzielanie wsparcia organizacji w procesie przygotowywania projektów wewnętrznych regulacji związanych z zarządzaniem ryzykiem; podnoszenie umiejętności i kwalifikacji własnych, tak aby były zgodne z aktualną wiedzą i przepisami prawa; przestrzeganie zasad, etyki zawodowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska wymaganych na stanowisku pracy.
Dodatkowe zadania zawodowe:
prowadzenie szkoleń, warsztatów z obszaru zarządzania ryzykiem.
Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.