243101 - Analityk trendów rynkowych (cool hunter)

Obserwuje istniejące i przewiduje nadchodzące trendy rynkowe w modzie, w stylu życia i kulturze: w muzyce, w filmach, telewizji, w gadżetach elektronicznych; bada opinie społeczne w odniesieniu do konkretnego produktu: żywności, napojów, alkoholu, papierosów; analizuje trendy i styl życia osób młodych w wieku 12 - 30 lat, na zlecenie danej firmy produkującej lub dystrybuującej produkt; pozyskuje opinie klientów o produktach i cechach w naturalnym otoczeniu zbierając informacje w ukryciu i pozostając osobą anonimową.


Zadania zawodowe:

dokonywanie obserwacji, gdzie trafiają produkty różnych marek i jak są one oceniane w różnych środowiskach i kategoriach wiekowych, na podstawie których firmom jest łatwiej dostosowywać konkretne produkty do danej grupy odbiorców oraz ulepszać te, które pojawiły się do tej pory; „wyławianie” zachowania ludzi w danych sytuacjach: obserwowanie, jakie ubrania, buty, fryzury lub noszą nastolatki, jaki sprzęt elektroniczny posiadają, co zamawiają do picia w klubach, pubach, kawiarniach, jakich słów używają; ocenianie wrażenia i zainteresowanie, jakie wzbudził produkt wśród określonej próby wiekowej; poszukiwanie, odnajdywanie i obserwacja grupowych liderów, którzy w naturalny sposób wprowadzają nowe trendy i promują określone produkty w swoim otoczeniu.przekonywanie do produktu lidera grupy, w celu zwiększenia szans na jego szybkie rozpowszechnienie; „obdarowywanie” promowanym produktem liderów różnych grup konsumentów; określanie potrzeb konsumenckich i wyciąganie wniosków, co zrobić, aby marka była pozytywnie odebrana w środowisku; przekazywanie firmom zamawiającym analizy dokonane obserwacje w postaci raportów dotyczący obecnych trendów oraz przewidywań, które gadżety, ubrania i sposoby spędzania wolnego czasu będą modne w najbliższej przyszłości, a które stają się już przeżytkiem.


Dodatkowe zadania zawodowe:

współpraca z agencjami reklamowymi przy opracowywaniu strategii wypuszczenia danego produktu na rynek;
jego reklamy przy wykorzystaniu zdobytej wiedzy.


Zawody powiązane z tym zawodem ZUS:
  • Analityk rynku - Analityk rynku to kluczowy ekspert w dziedzinie badań rynkowych, którego głównym zadaniem jest identyfikowanie i analizowanie trendów rynkowych oraz zachowań konsumentów. Osoba na tym stanowisku wykorzystuje różnorodne metody badawcze, w tym analizy statystyczne, badania jakościowe i ilościowe, aby zrozumieć, co wpływa na decyzje zakupowe klientów. Analityk rynku zbiera i interpretuje dane z różnych źródeł, takich jak raporty branżowe, badania opinii publicznej oraz dane sprzedażowe, co pozwala na formułowanie trafnych prognoz dotyczących przyszłych trendów. Dzięki swojej pracy, analitycy rynku dostarczają cennych informacji, które pomagają firmom w podejmowaniu strategicznych decyzji, optymalizacji ofert produktowych oraz skuteczniejszym dotarciu do docelowych grup klientów. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, rola analityka rynku staje się coraz bardziej istotna, a jego umiejętności w zakresie analizy danych i interpretacji wyników są nieocenione dla sukcesu przedsiębiorstw.

Jakie PKD dla zawodu analityk trendów rynkowych (cool hunter)?

Najczęściej wybierane kody PKD przez przedsiębiorców

PKD 73.20.Z - Badanie rynku i opinii publicznej

Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...

Sekcja M, Dział: 73, Grupa: 73.2, Klasa: 73.20
PKD 82.20.Z - Działalność centrów telefonicznych (call center)

Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...

Sekcja N, Dział: 82, Grupa: 82.2, Klasa: 82.20

Załóż firmę bezpłatnie z pomocą ekspertów

  • Oferujemy bezpłatne wsparcie w całym procesie rejestracji firmy do CEIDG, US, ZUS i VAT.
  • Skorzystaj z darmowej pomocy, którą oferujemy w ramach Ogólnopolskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości.

Załóż firmę z ekspertem

Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.

Baner reklamowy z odniesieniem do rejestracji firmy.

Internetowe biuro rachunkowe + liczne integracje ułatwiające prowadzenie biznesu

  • Ponad 20 lat doświadczenia w księgowaniu
  • Księguj łatwo i bez wychodzenia z domu
  • Oszczędzaj wybierając jedno kompleksowe narzędzie

Poznaj nasze rozwiązania →