Obserwuje istniejące i przewiduje nadchodzące trendy rynkowe w modzie, w stylu życia i kulturze: w muzyce, w filmach, telewizji, w gadżetach elektronicznych; bada opinie społeczne w odniesieniu do konkretnego produktu: żywności, napojów, alkoholu, papierosów; analizuje trendy i styl życia osób młodych w wieku 12 - 30 lat, na zlecenie danej firmy produkującej lub dystrybuującej produkt; pozyskuje opinie klientów o produktach i cechach w naturalnym otoczeniu zbierając informacje w ukryciu i pozostając osobą anonimową.
Zadania zawodowe:
dokonywanie obserwacji, gdzie trafiają produkty różnych marek i jak są one oceniane w różnych środowiskach i kategoriach wiekowych, na podstawie których firmom jest łatwiej dostosowywać konkretne produkty do danej grupy odbiorców oraz ulepszać te, które pojawiły się do tej pory; „wyławianie” zachowania ludzi w danych sytuacjach: obserwowanie, jakie ubrania, buty, fryzury lub noszą nastolatki, jaki sprzęt elektroniczny posiadają, co zamawiają do picia w klubach, pubach, kawiarniach, jakich słów używają; ocenianie wrażenia i zainteresowanie, jakie wzbudził produkt wśród określonej próby wiekowej; poszukiwanie, odnajdywanie i obserwacja grupowych liderów, którzy w naturalny sposób wprowadzają nowe trendy i promują określone produkty w swoim otoczeniu.przekonywanie do produktu lidera grupy, w celu zwiększenia szans na jego szybkie rozpowszechnienie; „obdarowywanie” promowanym produktem liderów różnych grup konsumentów; określanie potrzeb konsumenckich i wyciąganie wniosków, co zrobić, aby marka była pozytywnie odebrana w środowisku; przekazywanie firmom zamawiającym analizy dokonane obserwacje w postaci raportów dotyczący obecnych trendów oraz przewidywań, które gadżety, ubrania i sposoby spędzania wolnego czasu będą modne w najbliższej przyszłości, a które stają się już przeżytkiem.
Dodatkowe zadania zawodowe:
współpraca z agencjami reklamowymi przy opracowywaniu strategii wypuszczenia danego produktu na rynek;
jego reklamy przy wykorzystaniu zdobytej wiedzy.
Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...
Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.