243104 - Menedżer marki (brand manager)

Odpowiada za budowanie marki i strategii sprzedaży produktów; organizuje i sprawuje nadzór nad kampaniami reklamowymi i akacjami promocyjnymi marki; opracowuje budżety i odpowiada za prawidłową realizację zadań w ramach zaplanowanego budżetu.


Zadania zawodowe:

opracowywanie strategii rozwoju marek i wprowadzanie na rynek nowych produktów w ramach danej marki; planowanie i realizowanie budżetów marketingowych poszczególnych marek; zarządzanie cyklem życia produktów w ramach określonej kategorii produktowej; monitorowanie i analizowanie danych z rynku oraz badanie rynku ze względu na oczekiwania klientów; opracowywanie nowych strategii sprzedaży odpowiadających na potrzeby klientów oraz zgodnych z aktualnymi trendami na rynku; opracowywanie strategii komunikacji z rynkiem; współpracowanie z firmami zewnętrznymi w ramach budowy i rozwoju marki; prowadzenie monitoringu w zakresie działań marketingowych prowadzonych przez konkurencję; kontrolowanie skuteczności oraz poziomu realizacji projektów marketingowych; budowanie oraz umacnianie w świadomości klientów wizerunku danej marki; prowadzenie kampanii reklamowych i akcji promocyjnych danej marki oraz lansowanie nowych produktów w celu zwiększenia efektywności sprzedaży i rozpoznawalności marki już istniejącej na rynku; sporządzanie raportów produktowych i cenowych; budowanie planów sprzedażowych; uczestniczenie w imprezach branżowych, tj. tragi, konferencje i sympozja krajowe i międzynarodowe; aktywna współpraca z działem produkcji i B+R oraz z działem sprzedaży.


Dodatkowe zadania zawodowe:

prowadzenie szkoleń zespołów odpowiedzialnych za sprzedaż produktów danej marki;
dostarczanie wiedzy eksperckiej w obszarze technicznym oraz technologicznym zarówno wewnątrz organizacji jak i poza nią;
nawiązywanie kontaktu i merytoryczna współpraca z klientami firmy.


Zawody powiązane z tym zawodem ZUS:
  • Menadżer influencerów - Menadżer influencerów to kluczowa postać w dzisiejszym świecie marketingu, która łączy marki z influencerami, aby skutecznie promować produkty i usługi. Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za identyfikację odpowiednich influencerów, którzy najlepiej pasują do strategii marketingowej danej marki, a także za organizowanie i koordynowanie kampanii reklamowych. W ramach swoich obowiązków menadżer influencerów negocjuje warunki współpracy, ustala cele kampanii oraz monitoruje jej efekty, aby zapewnić maksymalny zwrot z inwestycji. Wymaga to nie tylko umiejętności interpersonalnych, ale także znajomości trendów w mediach społecznościowych oraz analizy danych, co pozwala na optymalizację działań marketingowych. Menadżer influencerów musi być również elastyczny i kreatywny, aby dostosować strategie do zmieniającego się rynku oraz oczekiwań zarówno klientów, jak i influencerów.

Jakie PKD dla zawodu menedżer marki (brand manager)?

Najczęściej wybierane kody PKD przez przedsiębiorców

Wybrany zawód nie ma powiązań w naszej bazie wniosków CEIDG-1.

Załóż firmę bezpłatnie z pomocą ekspertów

  • Oferujemy bezpłatne wsparcie w całym procesie rejestracji firmy do CEIDG, US, ZUS i VAT.
  • Skorzystaj z darmowej pomocy, którą oferujemy w ramach Ogólnopolskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości.

Załóż firmę z ekspertem

Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.

Baner reklamowy z odniesieniem do rejestracji firmy.

Internetowe biuro rachunkowe + liczne integracje ułatwiające prowadzenie biznesu

  • Ponad 20 lat doświadczenia w księgowaniu
  • Księguj łatwo i bez wychodzenia z domu
  • Oszczędzaj wybierając jedno kompleksowe narzędzie

Poznaj nasze rozwiązania →