263407 - Specjalista do spraw uzależnień od mediów cyfrowych

Działa na rzecz osób, rodzin, grup i środowisk społecznych zagrożonych negatywnymi skutkami korzystania z Internetu i gier komputerowych monitoruje, diagnozuje i prognozuje zachowania i aktywność dzieci i młodzieży przebywania w cyberprzestrzeni; współpracuje z placówkami oświatowo-wychowawczymi, profilaktycznymi i terapeutycznymi w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom w cyberprzestrzeni.


Zadania zawodowe:

katalogowanie zagrożeń, jakie niesie bezkrytyczne korzystanie dzieci i młodzieży z Sieci internetowej i gier komputerowych: fizycznych, psychicznych, moralnych, społecznych, intelektualnych; diagnozowanie stopnia zaawansowania uzależnienia związanego z uzależnieniem od mediów cyfrowych: fazy zielonej, pomarańczowej, czerwonej; prowadzenie badań nad uzależnieniami od cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży w różnych grupach wiekowych; określanie skutków uzależnień takich jak: pornografia, pedofilia, zagrożenia gier komputerowych, infoholizm, narkotyki i inne używki, samobójstwa, sekty, przemoc i agresja, hazard, terroryzm, prostytucja, cyberseks, zakupoholizm, cyberprzestępstwa; dokonywanie analiz nowych zagrożeń świata wirtualnego i przeciwdziałania ich skutkom; wyjaśnianie przyczyn niebezpieczeństw związanych ze światem wirtualnym; projektowanie i realizacja programów profilaktycznych w powyższym obszarze dla różnych grup wiekowych; uświadamianie nauczycielom i rodzicom niebezpieczeństw związanych z korzystaniem i wymianą informacji w sieci przez udostępnianie przez dzieci danych osobowych np. przy ściąganiu bezpłatnych programów; współdziałanie z instytucjami profilaktycznymi i środowiskiem wychowawczym w zakresie profilaktyki i minimalizowania skutków uzależnień; przygotowanie programów szkoleń dla rodziców z zakresu przyczyn, przebiegu i skutków uzależnień od mediów cyfrowych; opracowywanie materiałów informacyjnych dotyczących zagrożeń cyberprzestrzeni; propagowanie racjonalnego i bezpiecznego korzystania z najnowszych technologii przez dzieci, młodzież, dorosłych i osoby starsze, a także ogólnymi zasadami działań profilaktycznych i diagnostycznych.


Dodatkowe zadania zawodowe:

prowadzenie szkoleń dla szkół oraz instytucji edukacyjnych przeciwdziałającym uzależnieniom dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych;
uczestniczenie w konferencjach, seminariach i spotkaniach prezentujących zagrożenia cyberprzestrzeni.


Zawody powiązane z tym zawodem ZUS:
  • Specjalista ds. mediów elektronicznych - Specjalista ds. mediów elektronicznych to kluczowa postać w dzisiejszym świecie komunikacji i rozrywki, odpowiedzialna za tworzenie, edytowanie oraz dystrybucję różnorodnych treści multimedialnych. Osoba na tym stanowisku wykorzystuje nowoczesne technologie oraz narzędzia do produkcji programów telewizyjnych, filmów, podcastów oraz innych form wizualnych i dźwiękowych, które trafiają do szerokiego grona odbiorców. Specjalista ds. mediów elektronicznych nie tylko zajmuje się technicznymi aspektami produkcji, ale również ma na uwadze potrzeby i oczekiwania widzów, co wymaga od niego umiejętności analitycznych oraz kreatywności. Współpracując z zespołami kreatywnymi, reżyserami, scenarzystami i innymi specjalistami, osoba ta przyczynia się do powstawania angażujących treści, które mogą mieć znaczący wpływ na kulturę i społeczeństwo. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji na rynku mediów, rola specjalisty ds. mediów elektronicznych staje się coraz bardziej istotna, a jego umiejętności są poszukiwane w różnych sektorach, od telewizji po platformy streamingowe.
  • Specjalista ds. infrastruktury drogowej - Specjalista ds. infrastruktury drogowej to kluczowy ekspert w dziedzinie transportu, odpowiedzialny za kompleksowe planowanie, projektowanie oraz utrzymanie infrastruktury drogowej, w tym autostrad, mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Jego praca zaczyna się od analizy potrzeb komunikacyjnych w danym regionie, co pozwala na opracowanie efektywnych rozwiązań, które zaspokoją rosnące wymagania transportowe. Specjalista ten współpracuje z innymi inżynierami, architektami oraz urzędami, aby zapewnić, że projekty są zgodne z obowiązującymi normami i przepisami prawa. \n\nW trakcie realizacji projektów, specjalista ds. infrastruktury drogowej nadzoruje prace budowlane, dbając o jakość materiałów oraz terminowość wykonania. Po zakończeniu budowy, jego zadaniem jest również monitorowanie stanu technicznego dróg i mostów, co obejmuje regularne inspekcje oraz planowanie prac konserwacyjnych. Dzięki jego wiedzy i doświadczeniu, infrastruktura drogowa staje się nie tylko bezpieczniejsza, ale także bardziej efektywna, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego regionów.

Jakie PKD dla zawodu specjalista do spraw uzależnień od mediów cyfrowych?

Najczęściej wybierane kody PKD przez przedsiębiorców

PKD 42.11.Z - Roboty związane z budową dróg i autostrad

Sekcja ta obejmuje roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne w zakresie budownict...

Sekcja F, Dział: 42, Grupa: 42.1, Klasa: 42.11
PKD 59.13.Z - Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych

Sekcja ta obejmuje produkcję i rozpowszechnianie informacji i dóbr kultury, prze...

Sekcja J, Dział: 59, Grupa: 59.1, Klasa: 59.13
PKD 61.30.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej

Sekcja ta obejmuje produkcję i rozpowszechnianie informacji i dóbr kultury, prze...

Sekcja J, Dział: 61, Grupa: 61.3, Klasa: 61.30

Załóż firmę bezpłatnie z pomocą ekspertów

  • Oferujemy bezpłatne wsparcie w całym procesie rejestracji firmy do CEIDG, US, ZUS i VAT.
  • Skorzystaj z darmowej pomocy, którą oferujemy w ramach Ogólnopolskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości.

Załóż firmę z ekspertem

Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.

Baner reklamowy z odniesieniem do rejestracji firmy.

Internetowe biuro rachunkowe + liczne integracje ułatwiające prowadzenie biznesu

  • Ponad 20 lat doświadczenia w księgowaniu
  • Księguj łatwo i bez wychodzenia z domu
  • Oszczędzaj wybierając jedno kompleksowe narzędzie

Poznaj nasze rozwiązania →