524404 - Telemarketer

W imieniu firmy zajmującej się sprzedażą towarów i usług, funduszy emerytalnych, ubezpieczeń itp. udziela telefonicznie informacji, umawia klientów na spotkania z agentami, przekonuje potencjalnych klientów o korzyściach z nabycia produktu lub usługi.


Zadania zawodowe:

zbieranie informacji o produkcie, usłudze oferowanej przez firmę, w imieniu której telefonuje do potencjalnego klienta; przekazywanie potencjalnemu klientowi telefonicznie informacji o produkcie bądź usłudze firmy, którą reprezentuje; przekonywanie klienta o wartości oferowanego produktu lub usługi; umawianie klienta z agentem oferującym określoną usługę; kompletowanie bazy telefonicznej potencjalnych klientów, z uwzględnieniem cech adresata; jego wieku, poziomu wykształcenia, miejsca zamieszkania itp.; współpraca z działem marketingu firmy w zakresie dostarczania list potencjalnych klientów z ich nazwiskami i numerami telefonów; współpraca z agentami bądź sprzedawcami firmy w sprawach dotyczących wartości oferowanego produktu lub usługi.


Zawody powiązane z tym zawodem ZUS:
  • Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej - Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej to kluczowy członek zespołu sprzedażowego, którego głównym zadaniem jest nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami za pośrednictwem rozmów telefonicznych. Osoba na tym stanowisku nie tylko sprzedaje produkty i usługi, ale także aktywnie słucha potrzeb klientów, aby dostosować ofertę do ich oczekiwań. Wymaga to nie tylko umiejętności perswazji, ale także doskonałej komunikacji i empatii. Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej często prowadzi rozmowy handlowe, w których prezentuje zalety oferowanych produktów, odpowiada na pytania oraz rozwiewa wątpliwości potencjalnych klientów. Dodatkowo, jego rola obejmuje promocję oferty firmy, co może wiązać się z przygotowaniem materiałów marketingowych oraz analizą rynku w celu identyfikacji nowych możliwości sprzedażowych. Współpraca z innymi działami, takimi jak marketing czy obsługa klienta, jest również istotnym elementem pracy specjalisty, co pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb rynku i efektywniejsze dostosowanie strategii sprzedażowej.

Jakie PKD dla zawodu telemarketer?

Najczęściej wybierane kody PKD przez przedsiębiorców

PKD 82.20.Z - Działalność centrów telefonicznych (call center)

Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...

Sekcja N, Dział: 82, Grupa: 82.2, Klasa: 82.20

Załóż firmę bezpłatnie z pomocą ekspertów

  • Oferujemy bezpłatne wsparcie w całym procesie rejestracji firmy do CEIDG, US, ZUS i VAT.
  • Skorzystaj z darmowej pomocy, którą oferujemy w ramach Ogólnopolskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości.

Załóż firmę z ekspertem

Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.

Baner reklamowy z odniesieniem do rejestracji firmy.

Internetowe biuro rachunkowe + liczne integracje ułatwiające prowadzenie biznesu

  • Ponad 20 lat doświadczenia w księgowaniu
  • Księguj łatwo i bez wychodzenia z domu
  • Oszczędzaj wybierając jedno kompleksowe narzędzie

Poznaj nasze rozwiązania →