Kształtuje etyczny wizerunek w długofalowej strategii organizacji; promuje i wprowadza standardy etyczne, dobre praktyki biznesowe, zasady społecznej odpowiedzialności, kodeks etyczny itp. określające zasady postępowania wobec współpracowników, klientów, akcjonariuszy, dostawców, doradców, świata polityki oraz opinii publicznej; zarządza etyką biznesu w organizacji.
Zadania zawodowe:
opracowywanie, promowanie i wdrażanie reguł etycznych w organizacji; uświadamianie pracownikom wartości i wagi standardów etycznych stosowanych w organizacji takich jak: zwiększanie wydajności pracy, mobilizacja do współdziałania, zmniejszanie fluktuacji kadr, dobre relacje z klientami; opracowywanie materiałów promocyjnych w wydawnictwach wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących wartości etycznych pożądanych w organizacji; poszerzanie wiedzy z zakresu dobrych praktyk biznesowych w organizacji wśród pracowników, na rynku i wśród konsumentów, w społeczeństwie oraz środowisku regionalnym; prowadzenie badań wśród pracowników organizacji nad ich postawami wobec wartości etycznych promowanych przez firmę i na ich podstawie kształtowanie ich postaw wobec standardów etycznych; przeprowadzanie kontroli przestrzegania wartości etycznych w organizacji; zapoznawanie się z raportami dostarczanymi organizacji przez tajnych audytorów, zwanych tajemniczymi klientami, w celu poprawy przestrzegania standardów etycznych; opracowywanie planów programów i kampanii społecznych promujących dobre praktyki w organizacji takich jak np. wspieranie rozwoju kobiet w życiu zawodowym i prywatnym: udogodnienia związane z powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim, plany rozwoju zawodowego i przebieg kariery; opracowywanie wewnętrznych programów szkoleń dotyczących wartości etycznych organizacji skierowanych do młodszych pracowników prowadzonych przez doświadczoną kadrę; przygotowywanie systemu nagród i kar wzmacniających przestrzeganie wartości etycznych organizacji, m. in. takich jak: rabat na paliwo, plan oszczędnościowo-emerytalny, ubezpieczenie na życie czy możliwość zakupienia akcji pracowniczych, dodatkowe świadczenia medyczne, prawo do służbowych laptopów, telefonu komórkowego, samochodu służbowego itp.; kontaktowanie się z mediami w przypadkach tzw. kryzysów wizerunkowych firmy (przypadki naruszania praw pracowniczych); przeprowadzanie mediacji z byłymi pracownikami, którzy wnieśli sprawę do sądu w przypadkach naruszania praw pracowniczych i nie przestrzegania kodeksu etycznego firmy.
Dodatkowe zadania zawodowe:
pełnienie funkcji pełnomocnika w zakresie dobrych praktyk biznesowych.
Przez działalność wytwórczą rozumie się fizyczne lub chemiczne przetwarzanie sur...
Sekcja ta obejmuje: - sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą ...
Sekcja ta obejmuje produkcję i rozpowszechnianie informacji i dóbr kultury, prze...
Sekcja ta obejmuje: - działalność profesjonalną, naukową i techniczną wymagającą...
Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.