351206 - Pracownik wsparcia informatycznego (help desk)

Pracownik wsparcia informatycznego (help desk), pracuje w tzw. biurze pomocy i udzielania informacji oraz pomocy użytkownikom komputerów w rozwiązywaniu problemów w dziedzinie techniki informatycznej (IT). Wsparcie typu helpdesk udzielane jest klientom przez linie telefoniczne, systemy wideokonferencyjne, komunikatory internetowe, narzędzia zdalnego dostępu lub przez stronę internetową.


Zadania zawodowe:

obsługiwanie zgłoszeń Helpdesk w systemie obsługi zgłoszeń (tzw. system ticketowy), w tym wsparcie zdalne; zapewnianie wsparcia pracownikom firmy w codziennych problemach związanych ze sprzętem i oprogramowaniem; przygotowywanie nowych stanowisk pracy (instalacja i konfiguracja oprogramowania, kont dostępowych, przenoszenie danych); udzielanie pomocy w zarządzaniu i administrowaniu sprzętem; testowanie wdrażanych rozwiązań informatycznych oraz sprzętu; wspieranie zespołów w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów sprzętowo-programowych; monitorowanie prawidłowego działania systemów informatycznych; bezpośrednie kontaktowanie się z innymi pracownikami lub klientami, zapewnienie potrzebnego wsparcia z zakresu IT, w tym sprawne naprawienie usterek; prowadzenie dziennika błędów oraz sporządzanie wymaganych raportów; nadzorowanie prawidłowego działania stacji roboczych oraz urządzeń przenośnych i peryferyjnych; bieżąca pomoc dla użytkowników (Helpdesk) w zakresie sprzętu oraz oprogramowania; współpracowanie z partnerami zewnętrznymi w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz telekomunikacyjnego i oprogramowania; współpracowanie z drugą linią wsparcia i firmami zewnętrznymi (w przypadku poważniejszych problemów) oraz dbanie o wysoki poziom obsługi klientów w zakresie świadczonych usług; konfigurowanie sprzętu oraz systemów operacyjnych i oprogramowania; nadzorowanie infrastruktury teleinformatycznej w firmie; wdrażanie i prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania, przeprowadzanie okresowych audytów sprzętu i oprogramowania komputerowego w firmie; przestrzeganie zasad/standardów cyberbezpieczeństwa; podnoszenie umiejętności i kwalifikacji własnych; przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz tajemnicy służbowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosownie przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska.


Dodatkowe zadania zawodowe:

uczestniczenie w prowadzeniu projektów IT.


Zawody powiązane z tym zawodem ZUS:
  • Hurtownik komputerów - Hurtownik komputerów to specjalista odpowiedzialny za sprzedaż hurtową komputerów, urządzeń peryferyjnych oraz oprogramowania, który odgrywa kluczową rolę w łańcuchu dostaw branży IT. Jego głównym zadaniem jest nawiązywanie i utrzymywanie relacji z detalistami oraz innymi hurtownikami, co wymaga nie tylko umiejętności sprzedażowych, ale także doskonałej znajomości rynku technologicznego. Hurtownik komputerów analizuje potrzeby swoich klientów, dostosowując ofertę do ich wymagań, co często wiąże się z negocjacjami cenowymi oraz warunkami dostaw. Współpracując z producentami i dystrybutorami, hurtownik dba o to, aby jego oferta była konkurencyjna i atrakcyjna, co pozwala na zwiększenie sprzedaży i zysków. W dobie dynamicznego rozwoju technologii, hurtownik komputerów musi być na bieżąco z nowinkami oraz trendami w branży, aby skutecznie doradzać swoim klientom i wspierać ich w wyborze odpowiednich produktów.

Jakie PKD dla zawodu pracownik wsparcia informatycznego (help desk)?

Najczęściej wybierane kody PKD przez przedsiębiorców

PKD 46.51.Z - Sprzedaż hurtowa komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania

Sekcja ta obejmuje: - sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą ...

Sekcja G, Dział: 46, Grupa: 46.5, Klasa: 46.51

Załóż firmę bezpłatnie z pomocą ekspertów

  • Oferujemy bezpłatne wsparcie w całym procesie rejestracji firmy do CEIDG, US, ZUS i VAT.
  • Skorzystaj z darmowej pomocy, którą oferujemy w ramach Ogólnopolskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości.

Załóż firmę z ekspertem

Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.

Baner reklamowy z odniesieniem do rejestracji firmy.

Internetowe biuro rachunkowe + liczne integracje ułatwiające prowadzenie biznesu

  • Ponad 20 lat doświadczenia w księgowaniu
  • Księguj łatwo i bez wychodzenia z domu
  • Oszczędzaj wybierając jedno kompleksowe narzędzie

Poznaj nasze rozwiązania →