Pracownik wsparcia informatycznego (help desk), pracuje w tzw. biurze pomocy i udzielania informacji oraz pomocy użytkownikom komputerów w rozwiązywaniu problemów w dziedzinie techniki informatycznej (IT). Wsparcie typu helpdesk udzielane jest klientom przez linie telefoniczne, systemy wideokonferencyjne, komunikatory internetowe, narzędzia zdalnego dostępu lub przez stronę internetową.
Zadania zawodowe:
obsługiwanie zgłoszeń Helpdesk w systemie obsługi zgłoszeń (tzw. system ticketowy), w tym wsparcie zdalne; zapewnianie wsparcia pracownikom firmy w codziennych problemach związanych ze sprzętem i oprogramowaniem; przygotowywanie nowych stanowisk pracy (instalacja i konfiguracja oprogramowania, kont dostępowych, przenoszenie danych); udzielanie pomocy w zarządzaniu i administrowaniu sprzętem; testowanie wdrażanych rozwiązań informatycznych oraz sprzętu; wspieranie zespołów w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów sprzętowo-programowych; monitorowanie prawidłowego działania systemów informatycznych; bezpośrednie kontaktowanie się z innymi pracownikami lub klientami, zapewnienie potrzebnego wsparcia z zakresu IT, w tym sprawne naprawienie usterek; prowadzenie dziennika błędów oraz sporządzanie wymaganych raportów; nadzorowanie prawidłowego działania stacji roboczych oraz urządzeń przenośnych i peryferyjnych; bieżąca pomoc dla użytkowników (Helpdesk) w zakresie sprzętu oraz oprogramowania; współpracowanie z partnerami zewnętrznymi w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz telekomunikacyjnego i oprogramowania; współpracowanie z drugą linią wsparcia i firmami zewnętrznymi (w przypadku poważniejszych problemów) oraz dbanie o wysoki poziom obsługi klientów w zakresie świadczonych usług; konfigurowanie sprzętu oraz systemów operacyjnych i oprogramowania; nadzorowanie infrastruktury teleinformatycznej w firmie; wdrażanie i prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania, przeprowadzanie okresowych audytów sprzętu i oprogramowania komputerowego w firmie; przestrzeganie zasad/standardów cyberbezpieczeństwa; podnoszenie umiejętności i kwalifikacji własnych; przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz tajemnicy służbowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosownie przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
uczestniczenie w prowadzeniu projektów IT.
Sekcja ta obejmuje: - sprzedaż hurtową i detaliczną (tj. sprzedaż niewymagającą ...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.