Archiwista zakładowy zajmuje się gromadzeniem, zabezpieczaniem, ewidencjonowaniem, brakowaniem i udostępnianiem dokumentacji. Archiwista zakładowy jest zawodem o charakterze biurowym. Celem jego pracy jest gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie, ewidencjonowanie, brakowanie i udostępnianie dokumentacji. Czuwa nad poprawnością doboru klas z jednolitego rzeczowego wykazu akt przez pracowników merytorycznych komórek organizacyjnych, poprawnością rejestrowania i prowadzenia spraw, koordynuje czynności kancelaryjne oraz przygotowanie dokumentacji przekazywanej do archiwum zakładowego. Przyjmuje oraz weryfikuje dokumentację dostarczoną i usystematyzowaną przez komórki organizacyjne zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzi jej ewidencję. Dostarczone materiały rozmieszcza w pomieszczeniach magazynowych oraz monitoruje i zapewnia właściwe warunki przechowywania. Udostępnia i wypożycza dokumentację osobom upoważnionym. Inicjuje i uczestniczy w procesie brakowania (wydzielania i likwidacji) dokumentacji niearchiwalnej. Przekazuje materiały archiwalne do archiwum państwowego. Jest zobowiązany przestrzegać tajemnicy służbowej.
Zadania zawodowe:
przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych; dostosowywanie warunków przechowywania dokumentów do wymaganych standardów oraz wykonywanie drobnych zabiegów konserwatorskich; ewidencjonowanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym; porządkowanie akt niewłaściwie opracowanych; kontrolowanie obiegu dokumentów oraz prawidłowości ich przechowywania w komórkach organizacyjnych; udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w archiwum zakładowym do celów służbowych i innych; brakowanie dokumentacji niearchiwalnej; przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego; zarządzanie powierzchnią użytkową oraz warunkami panującymi w pomieszczeniach archiwum; sprawdzanie zgodności dokumentacji archiwum zakładowego ze spisami zdawczo-odbiorczymi; sporządzanie sprawozdań z zarządzania dokumentacją w archiwum zakładowym; organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ergonomii i ochrony środowiska. Archiwista zakładowy powinien posiadać średnie wykształcenie i zawodowe przygotowanie, które można osiągnąć na specjalistycznych szkoleniach. Pracodawcy bardzo chętnie zatrudniają absolwentów szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodzie technik archiwista oraz absolwentów studiów wyższych ze specjalnością lub kierunkiem archiwistyka. Osoba pracująca w zawodzie zobowiązana jest śledzić zmiany przepisów prawa dotyczące obszaru funkcjonowania archiwum zakładowego.
Dodatkowe zadania zawodowe:
.
Sekcja ta obejmuje wiele rodzajów działalności wspomagających działalność gospod...
Sekcja ta obejmuje szeroki zakres działalności kulturalnych, rozrywkowych i rekr...
Nasi eksperci odpowiedzą na Twoje pytania. Pomoc w rejestracji firmy jest bezpłatna.